Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje fachowe
(38)
Publikacje naukowe
(34)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(63)
Autor
Andruszko Robert
(13)
Okuniewski Juliusz
(5)
Kapera Marta
(4)
McWilliams Nancy
(4)
Cierpisz Małgorzata (językoznawstwo)
(3)
Gomola Aleksander
(3)
Lingiardi Vittorio (1960- )
(3)
Morrison James R. (1940- )
(3)
Moskal Maria
(3)
Owsiak Anna
(3)
Porges Stephen W
(3)
Rothschild Babette
(3)
Alochno-Janas Anna
(2)
Arden John Boghosian
(2)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Cubała Wiesław J
(2)
Dana Deb
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Fisher Janina
(2)
Gołąb Joanna
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Linehan Marsha
(2)
Miller William R. (1947- )
(2)
Rogers Sally J
(2)
Vismara Laurie A
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Black Margaret J
(1)
Boon Suzette
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Briere John
(1)
Chard Kathleen M
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Denning Patt (1950- )
(1)
Dragan Wojciech Łukasz (1976- )
(1)
Drath Wojciech
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Fitzgerald Jennifer (1957- )
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gillihan Seth J
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gościniak Jerzy (psychologia)
(1)
Granholm Eric L
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Habrat Bogusław
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Heitzman Janusz
(1)
Hershfield Jon
(1)
Holas Paweł
(1)
Holden Jason L
(1)
Jobes David A
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kallos-Lilly Veronica
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Leahy Robert L
(1)
Little Jeannie
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Manassis Katharina
(1)
Maroda Karen J
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Miller Alec L
(1)
Mitchell Stephen A. (1946-2000)
(1)
Monson Candice M
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Napolitano Lisa A
(1)
Ogden Pat
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Padesky Christine A
(1)
Pennebaker James W
(1)
Radwan Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(47)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(24)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły wyższe
(3)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Psychoterapia
(24)
Stres pourazowy
(9)
Trauma
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Mindfulness
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Lęk
(5)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(5)
Autyzm
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Młodzież
(4)
Psychologia ciała
(4)
Terapia poznawcza
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Autonomiczny układ nerwowy
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Mózg
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Neurobiologia
(3)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko
(2)
Empatia
(2)
Leczenie
(2)
Motywacja
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychodynamic diagnostic manual (PDM)
(2)
Psychofizjologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wstyd
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zespół stresu pourazowego
(2)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieciństwo
(1)
Epigenetyka
(1)
Erikson, Erik H (1902-1994)
(1)
Fairbairn, W. Ronald D (1889-1964)
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fizjologia układu immunologicznego
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gniew
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kernberg, Otto F (1928- )
(1)
Klasyfikacja
(1)
Klein, Melanie (1882-1960)
(1)
Kohut, Heinz (1913-1981)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Loewald, Hans (1906-1993)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Narkomani
(1)
Narkomania
(1)
Niemowlę
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie winy
(1)
Podejście oparte na Otwartym Dialogu (ODA)
(1)
Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych (CBSST)
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Przebaczenie
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychoneuroimmunologia
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Psychoterapia sensomotoryczna
(1)
Psychozy
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samookaleczenie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Schafer, Roy (1922- )
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(11)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręczniki
(4)
Synteza
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(31)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 303-327. Indeksy.
"Instrukcja obsługi mózgu" - dlaczego warto wykorzystywać neuronaukę w psychoterapii Neuronauka jest jedną z nielicznych dyscyplin naukowych, która integruje różne nurty i szkoły terapeutyczne. Wiedza na temat funkcjonowania sieci neuronowych i zależności między zdrowiem psychicznym a strukturą mózgu to przy tym niezastąpiony sojusznik w przełamywaniu obaw pacjentów przed psychoterapią. Wprowadzenie elementów neuronauki do pracy z klientami ułatwia wytłumaczenie im, skąd się biorą ich odczucia, jaki jest bezpośredni związek między pracą mózgu, a ich konkretnymi problemami oraz jak wpływa na nich proces terapeutyczny. John B. Arden łącząc neuronaukę z psychoterapią, psychologią rozwojową, badaniami nad pamięcią oraz przywiązaniem, proponuje uniwersalne, wolne od uprzedzeń podejście terapeutyczne gotowe do praktycznego wykorzystania. Autor pokazuje, jak zastosować je m.in. w terapii lęków i fobii, zespołu stresu pourazowego, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych oraz depresji. Podpowiada też, jak budować sojusz z pacjentami i pomagać im dbać o zdrowie mózgu. Wykorzystanie w praktyce sugestii zawartych w książce ułatwiają wyróżnione graficznie ramki z poradami dla pacjentów i krótkie opisy badań z zakresu neuronauki ilustrujące omawiane zagadnienia. Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany to doskonała pozycja do zastosowania w codziennej praktyce przez wszystkich klinicystów i psychoterapeutów. "Głównym celem tej książki jest zapewnienie [...], wskazówek, jak połączyć wszystkie nurty badawcze - włączając w to neuronaukę - w sposób możliwy do zrealizowania w praktyce, tak aby pomóc pacjentom zrozumieć i uporać się z depresją i lękiem. Techniki, które tu opisałem, oparte zostały na wynikach licznych badań i są zgodne z aktualną wiedzą na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu. Wychodząc poza to, co nazywamy praktykami opartymi na dowodach naukowych (EBP), metody te zostały przedstawione w badaniach jako najbardziej skuteczne w pomaganiu ludziom, którzy cierpią z powodu różnych problemów psychicznych." John B. Arden, PhD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 351-368. Indeks.
Psychoterapia na miarę XXI wiekuW praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne.John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych - od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię - pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne - na neuroplastyczność mózgu.Autor książki Umysł - mózg - gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie."John B. Arden zarzucił ogromną sieć, łapiąc w nią wszystko, co jest fascynujące i wspaniałe w człowieku. Korzystając z osiągnięć neurobiologii, genetyki i psychoneuroimmunologii, autor konstruuje wielki obraz tego, kim jesteśmy i kim możemy być. Nie tylko pokazuje, w jaki sposób dynamika systemów tworzy pętle pozytywnego sprzężenia zwrotnego, ale też zwraca uwagę na szkodliwe skutki negatywnego sprzężenia zwrotnego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o niezliczonych elementach składających się na mózg i ciało, koniecznie przeczytaj tę książkę!"Richard Hill, dyrektor Mindscience Institute, redaktor naczelny czasopisma "The Neuropsychotherapist"Książka ta:Ľ Wprowadza w zagadnienia psychoneuroimmunologii i epigenetyki.Ľ Pozwala zrozumieć, czym są sieci operacyjne umysłu i pętle sprzężeń zwrotnych w obszarze: umysł - mózg - gen.Ľ Prezentuje interdyscyplinarne podejście do zdrowia psychicznego.Ľ Wskazuje kierunek rozwoju psychoterapii na najbliższe dekady.John B. Arden, PhD, ma 40-letnie doświadczenie w zakresie terapii psychologicznej i zarządzania programami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Opracował jeden z największych psychologicznych programów szkoleniowych w Stanach Zjednoczonych i jest autorem bądź współautorem kilkunastu książek (m.in. Neuronauka w psychiatrycznym procesie zmiany, WUJ 2017). Był kierownikiem szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego w Kaiser Permanente w północnej Kalifornii. Obecnie prowadzi seminaria poświęcone integracji neurobiologii i psychoterapii w Stanach Zjednoczonych i 25 innych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dialog motywujący (DM) - efektywna metoda wspomagania zmian - narodził się w latach 80. XX w., a pierwsza edycja podręcznika dotyczącego teorii i praktyki tej metody autorstwa jej twórców Williama R. Millera i Stephena Rollnicka ukazała się w 1991 r. Wywodząc się z terapii osób z problemem alkoholowym, dialog motywujący zaczął być wykorzystywany w szeroko pojętym obszarze pomagania. Obecnie poza dziedziną terapii uzależnień (w tym behawioralnych, jak np. patologiczny hazard) DM jest również stosowany m.in. w pomocy społecznej, więziennictwie, pedagogice czy medycynie. W obszarze zdrowia psychicznego DM wykorzystywany jest w terapii zaburzeń lękowych, depresji, zespołu stresu pourazowego, myśli samobójczych, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, a także zaburzeń odżywiania. Warto dodać, że DM jest metodą o udowodnionej naukowo skuteczności. Książkę rozpoczyna rozdział poświęcony ogólnym zagadnieniom dialogu motywującego. W dalszych częściach wybitni specjaliści przedstawiają najbardziej aktualne sposoby zastosowania DM w konkretnych kontekstach klinicznych. Czytelnik znajdzie tu nie tylko uzasadnienie zastosowania DM w danym przypadku terapeutycznym, ale także opis możliwych trudności i środków zaradczych. Ponadto książka prezentuje wyniki badań, bogaty materiał kliniczny, w tym obszerne opisy sesji oraz przykłady, dzięki którym zarówno początkujący, jak i doświadczeni terapeuci mogą łatwiej zrozumieć, na czym polega duch dialogu motywującego, oraz jak należy stosować poszczególne metody pracy. Ważnym dopełnieniem książki jest rozdział wskazujący kierunki dalszego rozwoju DM w terapii problemów psychologicznych. Ta pięknie napisana książka mądrze mówi o tym, jak pomóc ludziom się zmieniać. Zawiera zajmujące opisy przypadków oraz bardzo przydatne praktyczne wskazówki. Będzie jednym z najważniejszych źródeł [wiedzy] dla osób, które pragną rozwijać swoją znajomość dialogu motywującego.Jesse H. Wright, MD, PhD, Director, University of Louisville Depression Center Po prostu najlepsza i najbardziej wszechstronna praca z tej dziedziny. Z prawdziwą przyjemnością czytałem ją i uczyłem się z niej. Uznani autorzy przedstawiają podstawy koncepcyjne, badania i zastosowania. Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego klinicysty zainteresowanego dialogiem motywującym, a także studenta czy stażysty.Keith S. Dobson, PhD, Department of Psychology, University of Calgary, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19478 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The polar workbook : tools for controlling your mood swings.
Bibliografia, netografia na stronach 231-232. Indeks.
Podręcznik zawiera specjalnie dobrane ćwiczenia, które uczą, jak zauważać problematyczne bodźce i wczesne objawy zmian nastroju, co pozwala lepiej je kontrolować. Zadania pomagają dostrzec własne słabości i mocne strony, ułatwiają radzenie sobie z napięciem, rozwiązywaniem problemów i podejmowaniem właściwych decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19884 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 561-611. Indeks.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Najnowsza wersja podręcznika zawiera omówienie kryteriów diagnostycznych według DSM-5, a także nowe rozdziały poświęcone mechanizmom neuronalnym, różnicom kulturowym, depresyjnemu zaburzeniu osobowości, zaburzeniom współwystępującym oraz postępowaniu w przypadku skomplikowanych przypadków klinicznych.Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach."Redaktorzy książki zgromadzili międzynarodowy zespół specjalistów wskazujących, jak skutecznie rozwiązywać trudne przypadki kliniczne, przytaczających sugestywne przykłady i omawiających przydatne strategie. Wyjaśniają, jak radzić sobie z wyzwaniami i leczyć problemy tak często współistniejące z zaburzeniami osobowości. Podręcznik ten powinien się znaleźć na półce każdego klinicysty".Dr Donna M. SudakWydział Psychiatrii, Drexel University College of Medicine"To opracowanie przejdzie do klasyki gatunku. W pełni uaktualnione, przedstawia nowe konceptualizacje i techniki oraz wiele mądrych spostrzeżeń na temat relacji terapeutycznej i przeszkód utrudniających pacjentom zmianę".Dr Robert L. LeahyDyrektor Amerykańskiego Instytutu Terapii PoznawczejWydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20570 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia s. 301-306 i Literatura uzupełniająca s. 299-300. Indeks.
Z okł.: Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne - niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć.Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki."Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi".Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology
Podziękowania 9 * Wstęp 11 * CZĘŚĆ I. ROZPOZNAWANIE PROBLEMÓW Z INTEGRACJĄ SENSORYCZNĄ * Rozdział 1. Świat zmysłów klienta 17 * Rozdział 2. Ocena wrażliwości sensorycznej 41 * Rozdział 3. Czym są zaburzenia integracji sensorycznej? 61 * CZĘŚĆ II. STOSOWANIE NAJLEPSZYCH STRATEGII KLINICZNYCH * Rozdział 4. Uzyskiwanie wglądu i rozwijanie programu terapeutycznego 115 * Rozdział 5. Współpraca z terapeutami zajęciowymi i innymi specjalistami 150 * Rozdział 6. Strategie wspierające rodziców 169 * Rozdział 7. Współpraca ze szkołą 234 * Rozdział 8. Przyszłość inteligentna sensorycznie 292 * Dodatek 297 * Bibliografia 301 * Indeks 307
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 507-512. Indeks.
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami.Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować.Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami.Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami."Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej".Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of MedicinTom zawiera:Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumąWstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacjąPoprawa życia codziennegoRadzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumąRozumienie emocji i procesów poznawczychZaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemamiPoprawa relacji z innymi osobamiPrzewodnik dla trenerów grup
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne.Autorzy Podstaw terapii traumy... czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.W nowym rozszerzonym wydaniu znalazły się:Ľ dane na temat urazowego uszkodzenia mózgu (traumatic brain injury - TBI), które komplikuje objawy pourazowe;Ľ rozdział poświęcony strategiom opartym na technikach uważności sprawdzonych doświadczalnie;Ľ opisy leczenia traumy na oddziałach oparzeniowych i ratunkowych;Ľ informacje o ostrych reakcjach stresowych i wczesnej interwencji;Ľ dylematy etyczne związane z praktycznym leczeniem traumy;Ľ dodatkowe materiały dotyczące stosowania środków psychoaktywnych przez kobiety w ciąży;Ľ opisy procedur zalecanych w przypadku ofiar napaści będących pod wpływem "pigułki gwałtu" lub dużej ilości alkoholu;Ľ wprowadzenie do zagadnienia paradoksu bólu i alternatywnego postrzegania bólu, cierpienia i unikania.Najlepsze omówienie terapii traumy, jakie znam. Łączy w sobie kliniczne wyrafinowanie, współczujące podejście i obiektywny pogląd na trendy panujące w badaniach - stworzono dzieło jedyne w swoim rodzaju. Polecę tę książkę wszystkim swoim studentom i współpracownikom.Constance Dalenberg, PhD, dyrektor Trauma Research Institute na Alliant International Universiry w San DiegoTom zawiera:TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNAĽ Czym jest trauma?Ľ Skutki traumyĽ Diagnoza traumy i objawów pourazowychINTERWENCJE KLINICZNEĽ Podstawowe zagadnienia w terapii traumyĽ PsychoedukacjaĽ Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektuĽ Interwencje poznawczeĽ Przetwarzanie emocjonalneĽ Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymiĽ Strategie uważnościowe w terapii traumyĽ Leczenie ostrych następstw traumyĽ Psychobiologia i psychofarmakologia traumyĽ Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3)Ľ Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20719 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia strony 21-22, 359-405. Indeks.
Dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników opieki społecznej, konsultantów z dziedziny zdrowia psychicznego, terapeutów.
Ten praktyczny podręcznik napisany przez znakomitych znawców tematu zawiera klarowne opisy procedur, które można stosować w pracy z pacjentami. Autorzy łączą doświadczenie kliniczne z danymi empirycznymi i refleksją nad zawodem terapeuty. Omawiają podstawy medytacji uważności i psychologii buddyjskiej z uwzględnieniem podobieństw łączących je ze współczesną teorią i praktyką psychoterapeutyczną. W rozdziałach poświęconych relacji terapeutycznej pokazują, że kultywowanie uważności pogłębia akceptację i empatię, dając pacjentom (i terapeutom) nowe poczucie wolności emocjonalnej. Książka zawiera szczegółowe opisy nowatorskich zastosowań technik uważności w kontekście konkretnych problemów i populacji klinicznych. Przedstawia także problematykę terapii depresji, zaburzeń lękowych, przewlekłego bólu, traumy i uzależnień oraz metody stosowania zasad uważności w pracy z dziećmi. Ostatnia część odwołuje się do historycznych korzeni tej koncepcji, zgłębia najnowsze odkrycia w dziedzinie neurobiologii i analizuje dziedziny łączące uważność z psychologią pozytywną.To nieocenione źródło wiedzy, przydatnych uwag i wskazówek technicznych dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników opieki społecznej, konsultantów z dziedziny zdrowia psychicznego, terapeutów pracujących z parami i rodzinami oraz duchownych - również tych, którzy dopiero poznają ideę uważności.Oto wszechstronny, przystępny i rzetelny podręcznik, który pokazuje, jak włączyć teorię i praktykę uważności w psychoterapię. Szczególnie cenne jest nowe ujęcie problemu współczucia i etyki w prowadzeniu terapii.Dr John D. Teasdale, Cambridge, Wielka BrytaniaUważność i psychoterapia jest doskonałym źródłem wiedzy dla klinicystów, którzy chcą skorzystać z koncepcji uważności i przynajmniej częściowo złagodzić cierpienie pacjentów. W podręczniku znajdziemy wiele praktycznych technik terapeutycznych oraz konkretnych wskazówek na temat metod wdrażania praktyki uważności do terapii różnych populacji pacjentów. To zupełnie wyjątkowe narzędzie w warsztacie psychoterapeuty.Dr n. med. Stuart J. Eisendrath, Wydział Psychiatrii, Uniwersytet Kalifornijski, San FranciscoDr Christopher K. Germer jest psychologiem klinicznym specjalizującym się w psychoterapii ukierunkowanej na uważność i współczucie. Prowadzi ćwiczenia i konsultacje w zakresie psychologii klinicznej na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Harvarda, a także warsztaty i wykłady poświęcone uważności i współczuciu dla siebie na całym świecie. Jest współzałożycielem Instytutu Medytacji i Psychoterapii. Łączy idee i praktykę medytacji z psychoterapią od roku 1978.Dr Ronald D. Siegel jest profesorem na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Harvarda, na którym od ponad 30 lat prowadzi zajęcia z psychologii klinicznej. Zasiada w Radzie Instytutu Medytacji i Psychoterapii. Medytacją uważności zajmuje się od dawna. Uczy na całym świecie, dzieląc się wiedzą na temat uważności i psychoterapii oraz związków między umysłem a ciałem w leczeniu.Dr Paul R. Fulton ma prywatną praktykę w Newton w stanie Massachusetts. Prowadzi ćwiczenia i konsultacje z psychologii klinicznej na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Harvarda, a także warsztaty poświęcone uważności i przeznaczone dla klinicystów na całym świecie. Był prezesem Instytutu Medytacji i Psychoterapii, a obecnie zarządza programem wydawania certyfikatów w dziedzinie uważności i psychoterapii. Jest autorem licznych książek i artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety and worry workbook : the cognitive behavioral solution.
Bibliografia, netografia na stronach 290-295. Indeks.
Dla psychoterapeutów i klinicystów prowadzących terapię zaburzeń lękowych.
Praktyczny podręcznik opracowany przez największe autorytety nurtu CBTZaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwale uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym, praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów -szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem.Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę.?Kup ten nieoceniony podręcznik, gdy będziesz gotów rzucić wyzwanie lękowi i zrobić wszystko, by się z nim uporać. Clark i Beck to wybitni znawcy terapii poznawczej pozwalającej osiągnąć najwyższe na świecie wskaźniki skuteczności w leczeniu lęku. Masz teraz okazję skorzystać z porad wybitnych fachowców, dążąc do spokojniejszej, szczęśliwszej przyszłości".Dr Christine A. Padesky, współautorka książki Umyśl ponad nastrojemDavid A. Clark, doktor psychologii i profesor na Uniwersytecie w Nowym Brunszwiku w Kanadzie. Jest powszechnie uznanym autorytetem w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej lęku i depresji oraz autorem licznych książek.Aaron T. Beck, twórca terapii poznawczej, badacz, pedagog i praktykujący psychiatra. Jest emerytowanym profesorem psychiatrii Wydziału Medycznego Uniwersytetu Pensylwanii oraz prezesem Instytutu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Becka. Autor i współautor licznych publikacji - pięć z nich ukazało się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: Polyvagal exercises for Safety and Connection.
Bibliografia na stronach 273-287. Indeks.
Kolejna książka o praktycznym zastosowaniu teorii poliwagalnejUniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej.Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany.Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.Dzięki tej książce:Ľ Zrozumiesz działanie autonomicznego układu nerwowego.Ľ Poznasz sposoby wyjaśniania i zgłębiania hierarchii reakcji autonomicznej, neurorecepcji i koregulacji.Ľ Otrzymasz zestaw ćwiczeń wspomagających i wzmacniających proces uczenia się między sesjami.Książka Deb Dany dostarcza psychoterapeutom wszystkiego, czego potrzebują, by pomóc klientom nauczyć się panowania nad powodującymi rozregulowanie reakcjami układu nerwowego nastawionymi na przetrwanie. Klienci mogą się dowiedzieć, jak korzystać z wielu dokładnych i praktycznych rozwiązań, zarówno w gabinecie, jak i poza nim, by odważnie i kompetentnie reagować na wyzwania codziennego życia i skutecznie stawiać im czoła.Linda Graham, MFT, autorka pracy Resilience: Powerful Practices for Bouncing Back from Disappointment, Difficulty, and Even DisasterZawartość tomuI. AUTONOMICZNY UKŁAD NERWOWY: WZORCE I SZLAKIĽ Hierarchia autonomicznaĽ NeurocepcjaĽ KoregulacjaII. PORUSZANIE SIĘ PO SZLAKACH AUTONOMICZNYCH: RAMA BASICĽ Bycie bliżej własnego autonomicznego układu nerwowegoĽ Angażowanie uwagi w odniesieniu do własnych stanów autonomicznychĽ Stwarzanie na nowo autonomicznego układu nerwowegoĽ Integrowanie nowych rytmów autonomicznychĽ Cementowanie więziDeb Dana jest psychoterapeutką, wykładowczynią, koordynatorką Konsorcjum Traumatic Stress Research w Instytucie Rinseya oraz współtwórczynią cyklu treningowego Rhythm of Regulation. Jej wykłady na temat wykorzystania teorii poliwagalnej w terapii osób, które przeżyły traumę, cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21731 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The polyvagal theory in therapy : engaging the rhythm of regulation.
U dołu strony tytułowej: Praktyczne podejście.
Bibliografia na stronach 281-292. Indeks.
Wykorzystaj teorię poliwagalną w praktyce terapeutycznej Deb Dana pokazuje, jak w terapii zaburzeń psychicznych zastosować teorię poliwagalna opartą na neurobiologii. W przystępny sposób wyjaśnia podstawy teorii autorstwa Stephena W. Porgesa, przekładając je na język zrozumiały dla terapeutów i ich klientów. W kolejnych rozdziałach omawia przygotowane przez siebie mapy układu nerwowego i arkusze ułatwiające śledzenie wzorców reakcji autonomicznych ciała. Proponuje też ćwiczenia oraz medytacje, które aktywują zdolności regulacyjne układu błędnego brzusznego i dzięki temu stanowią przydatne narzędzie regulacji autonomicznego układu nerwowego. Przedstawione w książce metody, przygotowane do zastosowania pod kierunkiem terapeuty, pomogą klientom zmienić wzorce reakcji autonomicznych, zwiększyć zdolność do regulacji oraz przywrócić stan bezpieczeństwa i łączności z innymi. Klinicyści i psychoterapeuci z powodzeniem mogą więc wykorzystać zasady teorii poliwagalnej w terapii wielu zaburzeń psychicznych, w szczególności traumy i zespołu stresu pourazowego. Deb Dana to utalentowana terapeutka odznaczająca się realistycznym spojrzeniem na traumę, pragnąca zintegrować teorię poliwagalną z leczeniem klinicznym. Teoria poliwagalna dostarczyła jej języka opisującego reakcje ciała i korespondującego z jej własnymi emocjami oraz intuicyjnym poczuciem łączności z klientami. Dała jej także składnię pozwalającą nazwać własne doświadczenia i doświadczenia klientów potwierdzone przez udokumentowane mechanizmy neuronalne. Z Przedmowy Stephena W. Porgesa Autorka uprzystępnia teorię poliwagalna, pokazując mnóstwo przykładów jej zastosowania w pracy psychoterapeuty. Liczne arkusze i czytelnie wyjaśnione wzorce sprawiają, że to idealna książka nie tylko dla początkujących terapeutów. Bardziej doświadczeni praktycy niezaznajomieni z teorią Stephena W. Porgesa lub z najnowszymi osiągnięciami neuronauki również znajdą tu coś dla siebie. "Somatic Psychotherapy Today" Czerpiąc z bogatego doświadczenia, autorka prezentuje teorie i praktyczne wskazówki, które dają wgląd w życie wewnętrzne osób po traumie i pokazują, jak mogą one odnaleźć radość życia, poczucie bezpieczeństwa i połączenia z innymi. "Psych Central"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 369-395. Indeks.
Niniejsza książka, napisana przez czołowego eksperta w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz terapii par i rodzin, jest rezultatem połączenia nowatorskich badań i mądrości klinicznej. Frank M. Dattilio pokazuje, w jaki sposób techniki terapeutyczne - początkowo opracowane z myślą o indywidualnych pacjentach - zostały z powodzeniem zaadaptowane do pracy z parami i rodzinami zmagającymi się z problemami w związku oraz ze stresującymi zdarzeniami życiowymi.Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody:Ľ identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych,Ľ restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny,Ľ pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji,Ľ poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów,Ľ dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu,Ľ ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.Terapia poznawczo-behawioralna par i rodzin dostarcza niezbędnych narzędzi wszystkim klinicystom leczącym pary i rodziny, w tym terapeutom oraz doradcom małżeńskim i rodzinnym, psychologom klinicznym, pracownikom socjalnym, opiekunom duszpasterskim i psychiatrom. To nieocenione źródło wiedzy dla studentów i adeptów psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 325-332.
Skuteczna metoda w terapii uzależnień oparta na dowodach i empatiiNie wszyscy uzależnieni od alkoholu czy narkotyków potrafią skutecznie odstawić substancje psychoaktywne. Wielu z nich zrywa z nałogiem, by po pewnym czasie do niego powrócić, inni chcą jedynie ograniczyć używanie tych substancji, a jeszcze inni pragną stopniowo wyjść z uzależnienia. Przedstawiona w tej książce metoda redukcji szkód stanowi efektywną alternatywę wobec licznych programów terapeutycznych zakładających natychmiastowe odstawienie substancji psychoaktywnych. Denning i Little stworzyły swoją metodę, opierając się na licznych źródłach - na badaniach akademickich dotyczących przyczyn nadużywania substancji psychoaktywnych i mechanizmów zmiany, rozległych analizach użytkowania narkotyków, wynikach badań terenowych oraz obserwacjach setek pracowników publicznej służby zdrowia. Na tej podstawie opracowały 12-stopniowy program, w którym terapeuta z empatią podchodzi do pacjenta, pomagając mu w zredukowaniu szkód wynikających z używania alkoholu i narkotyków oraz krok po kroku ułatwiając mu wyjście z nałogu.??Autorki koncentrują się na konkretnych technikach, które pacjenci - pod kierunkiem terapeuty - mogą stosować na co dzień. Zawarte w niej liczne tabele i studia przypadków mogą stanowić skuteczne narzędzie w walce z uzależnieniem.??Pokonać nałóg. Metoda redukcji szkód w terapii uzależnień od alkoholu i narkotyków to rozszerzone wydanie podręcznika, który w Stanach Zjednoczonych doprowadził do przełomu w terapii uzależnień.?Ta książka pozwala:?zrozumieć, dlaczego ludzie używają substancji psychoaktywnych,?nauczyć się, jak oddzielać korzyści z zażywania tych substancji od powodowanych przez nie szkód,?ustalić, które z problemów powinny się znaleźć na liście priorytetów pacjenta i terapeuty,?znaleźć motywację do zmiany.?Trzeba pamiętać, że książka, którą Państwu prezentujemy, nie jest podręcznikiem naukowym i do wielu stwierdzeń w niej zawartych należy podchodzić z dystansem. Warto skonfrontować swoje wątpliwości z terapeutą uzależnień lub psychiatrą. Jeśli jednak przesłanie zawarte w tej książce przyczyni się do zahamowania progresji uzależnienia u choćby jednej osoby, to chyba warto było podjąć wysiłki jej wydania.?Z wprowadzenia dra hab. Bogusława Habrata?Patt Denning i Jeannie Little to uznane autorytety w dziedzinie leczenia uzależnień. Po tę świetną książkę powinien sięgnąć każdy, kto zajmuje się tą tematyką bądź zmaga się z nałogiem.Johann Hari, autor książki Ścigając krzyk? ?Polecam tę książkę każdej osobie uzależnionej od alkoholu lub narkotyków, która zastanawia się nad tym, czy zmienić swoje życie.Katie Witkiewitz, Wydział Psychologii, Uniwersytet w Nowym Meksyku?Dr Patt Denning, dyrektorka Oddziału Usług Klinicznych i Szkolenia w Centrum Terapii Redukcji Szkód w San Francisco, które założyła wraz z Jeannie Little w roku 2000. Powszechnie uznawana za specjalistkę w dziedzinie terapii uzależnień, a także terapii problemów emocjonalnych i psychologicznych, dr Denning jest jedną z najważniejszych przedstawicielek psychoterapii prowadzonej z użyciem metody redukcji szkód.Jeannie Little, pracownica opieki społecznej, dyrektorka wykonawcza CHRT, dyplomowana specjalistka z dziedziny terapii grupowej. Little jako pierwsza zaczęła stosować terapię opartą na metodzie redukcji szkód w wersji grupowej i od tamtego czasu prowadzi zajęcia terapeutyczne wykorzystujące tę metodę w wielu różnych środowiskach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [301]-307. Indeks.
Skuteczna metoda pracy z pacjentami doświadczającymi paraliżującego i wyniszczającego wstydu. Chroniczny wstyd jest bolesny, destrukcyjny i przyjmuje rozmaite postaci. Trudno samodzielnie się z nim uporać, ponieważ jest odporny nawet na intensywną terapię analityczną. W swojej książce Patricia A. DeYoung łączy najnowsze odkrycia z dziedziny neuronauki z bogatą tradycją psychoterapii relacyjnej, a także ukazuje, co kryje się za różnorodnymi objawami, i odsłania prawdziwą, relacyjną naturę wstydu. Wyjaśnia też, w jaki sposób chroniczny wstyd zapisuje się w mózgu i wpływa na osobowość, tłumaczy złożone teorie i przekłada je na codzienną praktykę terapeutyczną. Terapia chronicznego wstydu to rezultat wieloletnich doświadczeń klinicznych. Autorka pokazuje, jak rozpoznać wstyd w relacji terapeutycznej, przeanalizować jego źródła i wpływ na życie klienta oraz wybrać najlepszą metodę terapii. Książka zawiera liczne opisy przypadków i propozycje rozwiązań, które można natychmiast zastosować w praktyce. Ta pobudzająca do myślenia, pouczająca i rozwijająca publikacja pomoże psychoterapeutom poszerzyć zakres oddziaływań terapeutycznych i zwiększyć skuteczność w pracy z klientami cierpiącymi na chroniczny wstyd.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58562 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy pracach.
„Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy WIEM jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie NIE WIEM?”.
"Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy WIEM jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie NIE WIEM?"Fragment Wprowadzenia "Mam głębokie przekonanie, że ta oryginalna, znakomicie napisana, erudycyjna, udokumentowana empirycznie, dotykająca istoty procesu terapeutycznego monografia powinna być podstawową lekturą zarówno dla młodych, rozpoczynających swoją drogę zawodową psychoterapeutów, jak i dla doświadczonych praktyków, nauczycieli psychoterapii i superwizorów. [...] Dostarcza ona bowiem teoretycznego i empirycznego materiału, który zmusza do przemyślenia, czym w istocie jest koncept diagnozy psychoterapeutycznej [...], jakie jest miejsce teorii w procesie poznawania pacjenta/klienta oraz na czym ma polegać rozwój psychoterapeuty, jak uczyć umiejętności korzystania z niewiedzenia, jak uczyć pozostawania w dialogu, a nie w jego pozorności, jak uczyć sztuki dialogu".Z recenzji prof. dr hab. Barbary JózefikDr n. społ. Wojciech Drath - psycholog, psychoterapeuta, superwizor aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W 2016 roku obronił doktorat zatytułowany Idea i praktyka niewiedzenia w psychoterapii. Kieruje zespołem terapeutycznym Pracowni nad Sobą. Od 2013 roku jest związany z Fundacją Rozwoju Terapii Rodzin "Na Szlaku".Prof. dr hab. Bogdan de Barbaro - psychiatra, psychoterapeuta i superwizor psychoterapii. W latach 1993-2016 kierował Zakładem Terapii Rodzin Katedry Psychiatrii, a w latach 2016-2019 Katedrą Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Należy do Editorial Advisory Board pisma "Psychiatry: Interpersonal and Biological Process".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
"Catherine Faherty oferuje podejście poszerzające rozumienie autyzmu - zachęca osoby autystyczne do lepszego poznawania siebie samych. Jej podręcznik jest dla dzieci autystycznych skarbnicą wiedzy, która pozwala im uświadomić sobie własną naturę, zrozumieć ją i zwiększyć poczucie własnej wartości. Taka publikacja bardzo by pomogła mojej rodzinie i mnie, kiedy byłem dzieckiem". Dave Spicer, zdiagnozowany w wieku 46 lat Catherine Faherty pracowała przy międzynarodowym programie TEACCH w Asheville w Północnej Karolinie w charakterze konsultantki dla rodziców, terapeutki dla dzieci i dorosłych, a także konsultantki programów szkolnych. Jest trenerką nauczycieli i innych profesjonalistów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest pierwszym, wyczerpującym przewodnikiem po wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-E), najnowszej wersji podstawowego, potwierdzonego doświadczeniem sposobu leczenia zaburzeń odżywiania. Autorzy podejmują problematykę wykorzystania ujęcia transdiagnostycznego w leczeniu różnych rodzajów zaburzeń odżywiania spotkanych w praktyce klinicznej. Christopher G. Fairburn i współpracownicy szczegółowo opisują, jak dopasować wzmocnioną terapię poznawczo-behawioralną do potrzeb poszczególnych pacjentów oraz w jaki sposób zaadaptować ją do leczenia nastolatków i pacjentów wymagających hospitalizacji. Ponadto wskazują, jak sobie radzić z częstymi w takich przypadkach zaburzeniami współwystępującymi.Christopher G. Fairburn, DM, FMedSci, FRCPsych, Wellcome Principal Research Fellow i profesor psychiatrii na Uniwersytecie Oksfordzkim. Znany międzynarodowy autorytet w dziedzinie zaburzeń odżywiania; specjalizuje się w opracowaniach i ewaluacji procedur leczenia psychologicznego. Dwukrotnie współpracował ze Stanford`s Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences; jest członkiem U.K. Academy of Medical Sciences i ambasadorem największej międzynarodowej biomedycznej fundacji badawczej - Wellcome Trust. Nowatorskie opracowanie przygotowane przez grupę najwybitniejszych badaczy zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń odżywiania, omawiające wszystkie kategorie tych zaburzeń, a także stany wykraczające poza uznane obecnie kryteria diagnostyczne. Oparta na solidnej podstawie empirycznej, transdiagnostyczna wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna szybko zyska miano najlepszej formy leczenia zaburzeń odżywiania.dr David H. Barlow, Wydział Psychologii i Psychiatrii, Uniwersytet Bostoński Faiburnowi i jego współpracownikom należy się uznanie za przełożenie wyników najnowszych badań na język praktyki.dr Robert L. Leahy, Wydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College, New York Presbyterian Hospital
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: Healing the fragmented selves of trauma survivors : overcoming internal self-alienation.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Skuteczny sposób pracy z osobami dotkniętymi traumą. Książka Janiny Fisher, napisana na podstawie poczynionych przez autorkę obserwacji klinicznych, łączy teorię traumy, dysocjacji i przywiązania przedstawioną z perspektywy neurobiologicznej z praktyką podejścia terapeutycznego. Autorka prezentuje model oparty na wypracowaniu ostatecznego "rozwiązania", jakim jest przekształcenie relacji z własnym "ja". Przekształcenie takie polega na zastąpieniu uczucia wstydu, obwiniania się i nienawiści do siebie samego pełną współczucia akceptacją. U podstaw opisanych w książce strategii postępowania leżą takie metody terapeutyczne, jak psychoterapia sensomotoryczna, coraz bardziej popularna w Polsce psychoterapia systemu wewnętrznej rodziny oraz terapie oparte na uważności czy hipnoza kliniczna.Model terapeutyczny zaprezentowany w książce posłuży do pracy ze wszystkimi osobami cierpiącymi w wyniku traumy. Przyniesie pożytek pacjentom z diagnozą zespołu stresu pourazowego (PTSD), a także osobom po traumie z ADHD, u których rozpoznano zaburzenia osobowości z pogranicza albo zaburzenia dysocjacyjne. Mogą go także wykorzystać osoby, które nigdy wcześniej nie konsultowały się z żadnym psychiatrą, a doświadczyły napaści, zastraszania lub przemocy ze strony innej osoby."Stworzona przez Janinę Fisher unikatowa mieszanka elementów koncepcji systemu wewnętrznej rodziny, terapii sensomotorycznej oraz terapii opartej na uważności stanowi wspaniałą innowację w dziedzinie psychologii psychodynamicznej. Ta książka - mocno zakorzeniona w teorii dysocjacji strukturalnej i terapii traumy - prezentuje spostrzeżenia, które wzbogacają wiedzę terapeutów pracujących zarówno z wysokofunkcjonującymi jednostkami z urazem psychicznym, jak i z osobami do głębi zniewolonymi traumą. Polecam tę wyjątkową pracę wszystkim psychoterapeutom, zwłaszcza zajmującym się terapią psychodynamiczną.Kenneth A. Frank, PhD, Psychoterapy Integration Training Program, National Institute for PsychotherapiesTom zawiera:Ľ Rozszczepienie dysocjacyjne i fragmentacja jako reakcje adaptacyjne na anormalne doświadczenia.Ľ Badania neuronaukowe na temat pamięci traumatycznej.Ľ Nowe role pacjenta i terapeuty.Ľ Model dysocjacji strukturalnej.Ľ Strategie rozbudzania i pielęgnowania zdolności do rozumienia siebie, współczucia sobie samemu.Ľ Następstwa przywiązania traumatycznego.Ľ Zachowania autodestrukcyjne, zaburzenia odżywiania.Ľ Problemy pacjentów ze diagnozowalnymi zaburzeniami dysocjacyjnymi (DID, DDNOS, zespół depersonalizacji).Ľ Opisy przypadków klinicznych.Janina Fisher, PhD, jest zastępczynią kierownika dydaktycznego w Sensorimotor Psychotherapy Institute, konsultantką EMDR International Association (EMDRIA) i byłą wykładowczynią w Trauma Center - ośrodku kliniczno-badawczym założonym przez Bessela van der Kolka. Ceniona i doświadczona klinicystka, autorka publikacji oraz prelegentka. Pełniła funkcję przewodniczącej New England Society for the Treatment of Trauma and Dissociation, pracowała jako wykładowczyni w Harvard Medical School. Jest współautorką książki Sensimotor Psychoterapy: Interventions for Trauma and Attachment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [213]-221. Indeks.
Lęk i depresja - niezależnie od stopnia natężenia i częstotliwości występowania - odbierają siły i radość życia. Dr Seth Gillihan, psycholog z wieloletnim doświadczeniem, prezentuje sied-miotygodniowy autorski program terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) pozwalający łagodzić cierpienia pacjenta i zapobiegać nawrotom. Badania wskazują, że CBT jest jedną z najskuteczniejszych form psychoterapii przynoszącej odczuwalną ulgę osobom z zaburzeniami depresyjnymi i lękowymi.Proponowany przez autora program leczenia to szczegółowy, określony w czasie oraz praktyczny plan działania. Uczestnicząc w kolejnych etapach terapii, pacjent ma szansę zmienić negatywne schematy myślenia i sposoby działania oraz utrwalić je dzięki regularnym ćwiczeniom. Wskazanie konkretnych celów na poszczególne etapy leczenia pomaga na bieżąco dostrzegać rezultaty, weryfikować wybrane narzędzia, zwiększać motywację do realizacji kolejnych faz terapii, a w końcu powrócić do życia wolnego od depresji i lęków."Praktyczna pozycja napisana jasnym językiem, która krok po kroku pokazuje, jak radzić sobie z obniżonym nastrojem i nadmiernym lękiem w duchu terapii poznawczo-behawioralnej. Polecam!"Karolina Ziętek, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Terapii Schematów "Mind Works"Podręcznik ten pomaga:Ľ Zrozumieć, czym jest terapia poznawczo-behawioralna.Ľ Opanować podstawowe umiejętności poznawczo--behawioralne niezbędne do walki z chorobą.Ľ Utrwalić nabyte umiejętności dzięki ćwiczeniom.Ľ Stworzyć dostosowany do potrzeb zestaw narzędzi CBT.Dr Seth J. Gillihan jest psychologiem, pracuje na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Pensylwanii oraz prowadzi gabinet psychoterapeutyczny w Haverford. Specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii opartej na uważności, stosowanych w przypadkach zaburzeń lękowych, depresji oraz pokrewnych. Prowadzi wykłady z dziedziny CBT i neuronauki w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20620 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej